divendres, 27 de març del 2015

Estructures amb "palillos" també a l'escola d'enginyeria!

Tal i com hem fet nosaltres a classe, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Bilbao, també construeixen estructures resistents amb materials aparentment febles, en aquest cas en lloc d'utilitzar palets de "pinxos" han fet servir palets de "polos".
Es tracta de la XIII edició d'un concurs de construir maquetes de ponts amb eixe material i ha sigut guanyat per un pont que ha suportat un pes de 2200 Kg!!!! Hi ha hagut un altre pont que ha pogut aguantar més de tres tones (3000 Kg.), però com al concurs es té en compte les mesures del pont i la quantitat de material emprat, el guanyador no sempre és el que més pes pot suportar.

Aquest és un vídeo-resum de l'edició de l'any 2011, on es pot vore el procés de disseny i fabricació i després el propi concurs:

Cap comentari: